نحوۀ آموزش و ارزشیابی دروس عملی هنرستانی‌ها

0

به گزارش گاج مگ، به نقل از خبرگزاری ایسنا، معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه حدود ۱۵ تا ۲۰ جلسه نیاز است تا دو پودمان باقی‌مانده از پنج پودمان مهارتی هنرستانی‌ها ارائه شود، گفت: برای ارائه آموزش‌ شایستگی‌های فنی، دانش‌آموزان پایۀ دوازدهم اولویت دارند.

علیرضا کمره‌ای در گفت‌وگو با ایسنا، دربارۀ برگزاری دروس و کارگاه‌های عملی هنرستانی‌ها اظهار کرد: ارزشیابی دروس نظری، دروس پایه و شایستگی‌های غیرفنی مشابه سایر پایه‌ها انجام می‌شود.

وی افزود: ارزشیابی دروس تئوریک برای همه دانش‌آموزان هنرستانی به علت آن که امتحان نهایی ندارند، مشابه سایر پایه‌ها است.

معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش درباره دروس شایستگی‌های فنی شامل استاندارد مهارت در کاردانش و شایستگی‌های فنی در رشته‌های شاخه فنی و حرفه‌ای نیز گفت: چون این شایستگی‌های فنی باید به روش کارگاهی ارائه شوند هم آموزش به صورت حضوری خواهد بود و هم ارزشیابی همزمان با آموزش انجام می‌شود که این دوره‌ها همزمان با بازگشایی مدارس برگزار می‌شود.

کمره‌ای افزود: حدود ۱۵ تا ۲۰ جلسه نیاز است تا دو پودمان باقی‌مانده از پنج پودمان مهارتی ارائه شود، زیرا تا قبل از تعطیلات مدارس بیش از سه پودمان ارائه و ارزشیابی آن هم انجام شده بود. برای برخی رشته‌ها همچون کامپیوتر و حسابداری که امکان ارائه تلویزیونی یا مجازی آن‌ها وجود داشت آموزش در دو پودمان باقی‌مانده انجام شده و بخش‌های عملی را هم در این بازۀ زمانی امتحان می‌گیرند و نتایج را اعلام می‌کنند.

وی با بیان این که برای ارائه آموزش‌ شایستگی‌های فنی، پایۀ دوازدهم اولویت دارد، گفت: دانش‌آموزان کلاس دوازدهم فارغ‌التحصیل می‌شوند و دیگر به مدرسه برنمی‌گردند، آن ها یا به سربازی و آموزش عالی می‌روند و یا وارد بازار کار می‌شوند به همین جهت در اولویت هستند و سپس دروس پایۀ یازدهم و دهم به تدریج ارائه خواهد شد.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.